Wednesday, June 05, 2013

i need a 'sifu' :(

assalamualaikum..

evening..

bila berhadapan dengan situasi mcm ni.. i really miss my diploma's life.. :(

masa dip dulu.. takda satu pun subject yang aku tak suka.. suma favourite subject aku even ko-q pun.. :)

ehh.. ade satu la.. subject STATICS. sbnrnya subject tu seronok.. tp lecturer yg ajar aku tu.. aku tak leh nk ngam ngn sistem pengajaran dia.. sbb aku slow learner dan.. aku memang suka banyak tanya.. kenapa mcm ni? kenapa mcm tu??

bayangkan.. dulu smpi ada tenaga pengajar yg ckp kat aku..

"tiqa, kita ni orang pmpuan klu tak tahu jangan tunjuk sangat yang kita ni tak tahu. malu sikit kat orang laki. kita terima je lah apa yang diajar. jangan banyak sangat tanya kenapa mcm tu kenapa mcm ni."

waaaaa..... tapi aku tak sedih pun bila ckgu tu sound aku cmtu.. tahla.. mungkin cara setiap orang berbeza..

aku tak boleh nak terima ilmu dari orang secara 'membabi buta' je. except.. klu benda tu mmg fakta. contoh klu blaja sejarah ke kan..

aku tak suka.. sbb nanti klu orang tanya.. kenapa jadi mcm ni?? so apa yang aku nk hujahkan?? abah pun ckp.. klu blajar ni kena rajin bertanya.. hurm.. sebab tu aku tanya.. tp ada gak tenaga pengajar yang tak suka bila student banyak tanya.. mungkin rimas kut.. lagi2 dpt stdent mcm aku.. hehe

Dr. Amran selalu cakap. "i'm not good in mathematics"

aku baru sedar.. dan aku mengaku.. aku pun mcm tu juga. "i'm not good in mathematics" sbb aku cukup benci klu kena buat derivation panjang2 smpi satu muka surat.. just utk dapatkan satu equation.. dan equation yg last tu lah yg akan diguna pakai utk solve setiap problem. -_-

otak aku bukan otak mathematician.. aku tak genius mcm tu.. aku cuma minat application je.. hehe :) tp.. since aku student kan.. so kena accept lah sume ni.. kena blajar juga..

blajar tu mmg nak.. tp.. kan bagus klu aku faham apa yang aku blajar..

hurm..

sbnrnya.. aku tak faham fluid.. :(
nampak tak tu.. beria haa sii Yunus Chengal ni duk derive equation tu.. -_- aku blurr(lebih kepada malas sebenarnya.. )

huhuhuhu.....

subject klu seronok.. akan jadi tak seronok klu tak faham.. :( lecturer aku dah la buzy sokmo.. nk jumpa pun selalu takde peluang.. huhuhuhu tapi dia baik..

haish.. takpe.. ada 2 hari lagi.. gambatte!!!!



semoga berjaya atiqah..

No comments:

Post a Comment