Thursday, July 18, 2013

frenszzaahh!!

assalamualaikum..

hye..

entry kali ni nak cite pasal kawan2 baru..

kawan pertama yang aku kenal masa mula-mula jejakkan kaki di UTM.. ni haa orangnya..

Tan Wei Kiat :)
haa.. nama dia Tan Wei Kiat. tapi aku panggil dia Tan jek.. kami sama-sama blurr masa baru masuk dan berjumpa dalam pejabat FKM. masa tu tengah nak uruskan daftar fakulti. Tan ni baik orangnya. pandai lak tuh. dia tak lokek ilmu. aku kalau belajar dengan orang lain lambat sket nak 'catchup' tapi kalau dengan Tan ni cepat jek aku tangkap sebab aku suka style die mengajar. dia 'mengajar' bukan 'mengarah' or 'bercerita'. ada beza tau tiga3 tu. aku seronok berkawan dengan tan sebab dia ni jenis yang tak banyak cakap merapu.  lebih kurang macam 'innocent' person gak lah. tapi.. kalau nak yang betul2 'innocent'.. ni haa orangnya.. hehe.. ^_^

Beh Chui Fen :)


namanya Beh Chui Fen tapi aku panggil Chui Fen or Fen je. Fen ni pun macam Tan juga orangnya. dia ni  pure orangnya. upss bukan pure but very3 pure. sangat 'innocent' + sangat jujur. aku jumpa dan kenal dengan dia hari ke-2 di UTM. orang fakulti call nak panggil untuk susun jadual. kebetulan dalam bilik tu dia ada skali. kami 2 orang je perempuan untuk 2nd intake ni(kalau tak silap la). so time tu lah kami berkawan. sampai sekarang. aku suka Fen ni sebab die seorang yang jujur. sangat baik. tak tau kenapa tapi aku rasa selesa sangat berkawan dengan dia even we're from different race. but still.. okay. dia pun macam Tan. jenis yang tak lokek ilmu. Fen & Tan yang banyak tolong aku. yalah aku bukan pandai pun. selalu la kena minta tunjuk ajar. dan.. disebabkan attitude dan character Fen yang pure & innocent ni.. bila ada orang ejek or bahan dia dalam kelas ke even melawak yang memalukan dia ke.. aku rasa sakit hati sangat. kurang ajar sapa yang buat mcm tu. tapi.. pernah la skali.. skali je tau.. aku terketawa la juga bila Che Abbas(lecturer vibration kitorang) buat lawak. dia suka kacau Fen. aku memang tak tahan kalau keadaan mcm tu. aku slu duduk sebelah Fen. so setiap kali Che Abbas bahan dia aku tengok muka Fen mesti merah. bila dia shy2 muka dia jadi merah. hahahaha. comel. tapi.. aku ketawa pun aku bagi tau dia. sebab aku tak tahan tengok muka Che Abbas yang takde rasa bersalah tu. hehe..
sebelum kelas vibration.. sempat lagi singgah g tengok festival. hehe.. :D 

sebelum testII vibration :) 

:) baru aku sedar sume pic dengan Fen mesti relate dengan klas vibration..  :)  sebab tak banyak klass yang kami sama. next sem i'll be the real lone ranger sebab dah mmg takde langsung klas dengan Fen :'(

okay.. next.. kela ^_^ 


at.. Balai Cerapan UTM


haa.. ni lah kila. nama betul Nurul Shakela Naim. kila ni kawan dari sekolah teknik dulu.. kami sama klas masa form5. cuma.. dulu kila ni ambil civil.. tapi sekarang dah tukar ambil elektrik :) ni pun budak star gak nih!! well.. member2 aku sume bijak2 pandai.. aku je yang slu tertinggal jauh kat belakang.. :'( huhu.. nak dijadikan cerita.. rupanya kila ni sama kolej kediaman dengan aku. blok yang sama lak tuh. bezanya.. aku duduk ground floor. kila duk tingkat 3. so lepas dah berjumpa balik tu.. beselah.. sejujurnya.. kitorang tak la rapat sangat masa kat teknik. kenal2 gitu je tapi ada la jugak beberapa kali aku tumpang dorm classmate aku yang kebetulan kawan dengan kila skali.. dan.. penah la skali aku sponsor tempat tinggal(kat rumah aku jek pun) masa dorang ramai2 'fly' dari asrama dulu. hehehehehe.. hampeh tul aku ni. nama je pengawas tapi 2x5. tapi skali jek.. hehe.. so.. bila dah sorang2 kat bumi Johor ni.. bila berjumpa balik.. jadi mcm.. 'wow.. keciknya dunia'.. dan.. sampai sekarang.. kila ni antara kawan yang rapat dengan aku.. lega juga jumpa kila. at least dia dah senior kat ctu.. so boleh la tunjuk2 sket selok belok utm ni + kila yang banyak tolong aku ke sana ke sini. dan motor dia pun banyak berjasa. inn shaa Allah kalau umur aku panjang.. aku akan balas jasa baik kawan2 aku.. amin.. dan.. dengan kila jek lah aku berjalan. aku ni susah dah nk 'trust' kat orang.. so kalau aku rapat dengan sorang tu.. memang aku dengan dia je. klu nak keluar dengan orang len boleh.. tapi.. take time sketlah.. sebab aku mcm fobia sket.

ha.. ni kawan kila a.k.a scandalisis. hehehheehe.. jgn mare haa....


yang lelaki tu kawan kila. namanya Asri. sejak aku rapat dengan kila.. memang kawan2 baru yang aku kenal kat UTM tu pun adalah kawan kila.. sebab aku slu keluar dengan kila kan.. so kadang2 ada kawan2 dia skali. so dari situ lah aku kenal dorang.. ada la lagi 2 3 orang.. wan, mai, syafiq, faris. tapi yang penah hang out skali 4 orang jek termasuk asri(wan, mai, faris, asri). dan.. ada la beberapa orang lagi kawan2 perempuan kila yang aku kenal. tapi kenal2 gitu jek lah sebab penah tembung beberapa kali kat kolej. keluar sama tak pernah lagi la. so.. sebab tu aku agak awkward sket aritu bila tiba2 kena teman kila g makan dengan kawan2 dia. syafiq tu aku kenal masa kila ajar aku men basket waktu malam. skali jek pun. pastu tak jumpa dah. tapi.. paling banyak hang out sama2 Asri lah. sebab tu klu kila ajak aku keluar dan ada Asri skali.. aku dah rasa selese sket. lambat jugak aku nak sesuaikan diri sebenarnya. yalah. aku kan jarang hang out dengan member laki. ini kan pula member kepada member aku. tapi sekarang okay la.

hurm.. tu lah beberapa orang kawan yang aku kenal masa mula2 masuk utm sampai sekarang.. aku ni tak pernah berkawan dengan Chinese sebenarnya.. dan.. alhamdulillah aku syukur sangat2 pada Allah sebab ini pertama kali aku diberi kawan Chinese dan alhamdulillah dorang berdua sangat baik.

bukanlah aku takde langsung kawan kat fakulti aku sendiri.. ada.. cuma.. yeah.. kawan sekelas. klu jumpa just angkat tangan say 'hi'. tapi.. kawan yang boleh duduk sebelah aku.. blaja sama2.. hurm.. ni jek lah. yang lain-lain tu.. kadang2 aku tak rasa pun mcm aku ni kawan dorang.. yalah.. mereka2 tu masuk sama2 dengan geng yg len. dari sem1 dah sama klas. so hubungan sesama dorang tu memang dah rapat sangat dah. untuk outsider/stranger mcm aku ni.. kdg2 aku rasa.. orang tak nak terima pun.. even yang sama course ngn aku pun.. so how?? bila ada kepentingan.. akan ada lah yang mencari. thats nature of life. lumrah alam. dan aku.. its okay.. asalkan aku boleh survive.. sorang pun aku tak kesah.. :) Allah kan ada.... :) ada juga a few ex-classmate aku yang sudi nak berkawan, tegur2 kat fb.. dan.. aku rasa terharu la juga. ada juga yang sudi nak kawan ngn aku. tapi sayangnya.. bukan coursemate aku. sebab tu.. buat masa ni.. aku salute kat student auto dan manufact. dorang low profile dan tak treat aku mcm aku ni stranger yang 'eewww' sangat. thanks guys. course lain.. pure.. so far aku belum berpeluang sama klas ngn dorang lagi. so tak tau dorang jenis mcm mana. industri dan aero?? nak fikir jap.. (masih dalam proses memerhati).. hehe.. aku ni suke memerhati sebenarnya. padahal diri sendiri pun senget lagi haa..

aku bukan membanding2.. cuma.. dalam pergaulan.. aku lebih pentingkan how they treat the stranger(lebih tua/lebih muda/or sebaya). sebab tu aku suka jadi 'lone ranger'. walaupun a bit lonely tapi.. lebih mudah untuk aku nampak true color of people. 1st impression sangat penting. bagi aku la.. org len aku tak taw lah. aku berpegang pada prinsip 'adab sopan'. aku pun tak sempurna. tak lah beradab sangat. ni peringatan untuk aku sendiri juga.. :)

tapi aku tau.. klu aku suka memerhati orang.. sikap orang.. pasti akan ada juga yang nampak keburukan aku. bad side aku. ada je yg cakap aku ni annoying. kerek. poyo. bajet. sombong. dan mcm2 lagilah yang mungkin aku tak penah dengar lagi.. well.. as i told before.. aku pun tak perfect. but.. i'm fine with that. inn shaa Allah aku akan cuba ubah diri aku ye.. semoga aku boleh jadi lebih peramah dan friendly. hehehe.. boleh ke? let we see..

tak cukup friendly ke ni?? hahahhahahha....


bye3.. daa...... wassalam :)



No comments:

Post a Comment