Saturday, July 13, 2013

explanation please??

assalamualaykum..

hye..

since i make new fb account so.. i re-add lah sapa2 member yang kenal.. and just now i added someone. my ex-coursemate in Penang. he approved then send private message.

at first okay lah.. tanya kenapa sy add balik? then saya pun cakaplah sbb saya buat acc baru so sy add lah semula. tibe2 die kata.. "oh.. ingatkan sbb nk suruh sy tolong spy kan _ _ _ _ _ _ untuk awk" 

sy pun pelik lah. sy tanya kenapa dengan dia(budak tu)? then dia reply..

"dia memang hensem. tapi girlfriend dia pun baik sangat2. jadi awak jgnlah kacau dia" 

me?


what?? tu je yang mampu aku reply. "cakap ape ni?" then dia tak reply dah. terus log out.

sumpah aku blurr gila. tiba2 sound aku mcm tu? kau bajet mcm hero ke nk psyco orang mcm tu then blaa biarkan orang tu terpinga2 dgn 1001 question dalam kepala otak? sangat annoying okay.. got it?

memang aku mengaku budak yang si mamat(yg sound aku ni) maksudkan tu baik. serious dia memang budak yang baik(sepanjang aku kenal lah). tapi.. tak pernah pulak aku ada niat nak menggatal or whatsoeverlah dengan dak tu. dan.. aku tak pernah pun nk terhegeh muncul or bercakap2 dengan dak ni sepanjang aku kat Penang dulu. even sekarang pun.. sorry to say.. budak tu yang rajin send mesej kat fb or whatsapp or wechat tanya kabar. dan aku? mcm biasalah. sapa2 yang dah penah chat ngn aku tau jelah. aku reply  mesej lelaki ni(selain yg public kt fb) ikut musim. klu rasa ada mood aku reply. klu tak mmg sepi je la fone tu. bukan jual mahal or bajet cun sangat mcm ramai sangat orang nak text. cuma.. itu diri aku. sukati la nak reply ke tak. bukan kacau orang len pun. hurm.. that's all.. oh ya. ada skali je aku hantar mesej kat whatsapp baru2 ni just untuk wish happy ramadhan. dan.. bukan aku hantar kat dia sorang je. tapi kat sume contact list kat fone aku okay. fullstop!! owh.. tapi kat mamat perasan hero tu aku terlupa nak hantarlah.. maybe die jeles kot? hahhahaha. okay tak lawak!!

memang bukan style aku nak korek2 rahsia peribadi(lelaki) member2 dengan girlfriend dorang ke. normally dorang yg akan buka cerita. so aku just dengar je. xde nak lebih2. as a friend lah. dan.. dia ni.. tak penah pun buka cerita pasal gf die. dan aku sendiri tak tau mamat ni ade gf ke tak. kitorang bersembang perkara yang general. tu pun tak sampai 10 text pun kdg2. dan bukan hari2. sekali sekala je. boleh kira pakai jari.

so?? i cant accept this!!!! without any explanation tiba2 sound aku mcm ni. u hurt my pride!!(mamat yg sound aku tu). bila aku tanya kenapa?? kau terus blaa mcm tu je. what the hell is going on here?? i really hate being treated like this. aku tak boleh terima orang warning aku jgn ganggu bf orang lain sedangkan aku tak buat ape2 pun!

ya Rabbi..

sabar lah ye hati.. biasalah dugaan bulan puasa barangkali.

cuma satu aku nak bagi tau.. sepanjang 22 tahun aku hidup kat bumi Allah ni.. aku tak pernah terdetik kat hati aku ni untuk ambil hak orang(walaupun belum sah pun lagi mereka2 ni jadi suami isteri. poyo mengahlahkn yg dah kawin. even yg dah sah pun). i'm not that type of LADY. i'm not too desperate smpi nak kebas or menggatal dengan lelaki entah mana2. dan.. aku.. cukup anti dengan perempuan2 yang perangai macam ni. so how come aku tergamak buat mcm tu?? memang ada orang sound aku sebelum2 ni.. but u should know that.. perkara tu berlaku sebab aku kena game dengan jantan2 tak guna ni(ur bf lah yg beria nk sound orang).. klu aku tau.. bagi free pun aku tak hinginlah. lepas dah tau mmg aku blaa la. xde nye aku nak beriya mempertahankan lah konon. aku takde selera dgn org macam ni. sorry.. bukan cakap besar or berlagak or ape2 jek lah.. tapi aku ada pendirian aku sendiri.

-berebut lelaki dengan perempuan lain
-bergaduh pasal lelaki dengan perempuan lain
-menggatal menggoda menggedik dengan laki orang/bf orang

that's totally not me!!

ni lah akibat kalau dengar cerita sebelah pihak tanpa usul periksa tiba2 nak serang orang. without ask me 'a thing'

houh!!!!

tak taulah dah kenapa dia jadi mcm tu. entah sapa buat cerita tiba2 bukan si couple ni yg serang. tapi member gua beb yg sound2 bagai. tu yang aku sentap habis. kau sepatutnya tahu aku jenis yg macam mana. tapi sekarang seolah2 mcm tak pernah kenal aku kan? dahlah buat serabut hidup aku sebelum ni. ingat dah insaf. sekali jadi gini pula. seriously.. r u playing with me??

panas la hati ni..

No comments:

Post a Comment